Go to content Go to menu

TVP 2022/2

2023-04-24

Petr Janeček - Editorial

Hana Kunešová -  A look back at the Trends in Business 2022 conference

 

BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT

The Role of Social Capital in the Internationalization of Startups

Laura Denise Fischer

Trendy v podnikání, 12(2), 4 - 13

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.4_13

 

business competitions and their importance

Podnikatelské soutěže a jejich význam

Veronika Zemanová

Trendy v podnikání, 12(2), 14 - 24

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.14_24

 

Employer Brand Building Strategy in the Labour Market: Methodical Procedure for Companies from B2B and B2C Markets

Renata Skýpalová, Monika Vencourová, Vendula Hynková

Trendy v podnikání, 12(2), 25 - 34

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.25_34

 

ECONOMICS

data envelopment analysis models with fixed-sum outputs

Modely analýzy obalu dat s fixním součtem výstupů

Josef Jablonský

Trendy v podnikání, 12(2), 35 - 42

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.35_42

 

FINANCE AND ACCOUNTING

The impact of Covid-19 and the conflict in Ukraine on the return and risk of DJIA stocks

Vplyv COVID-19 a konfliktu na Ukrajine na výnos a riziko akcií indexu DJIA

Juraj Pekár, Ivan Brezina, Marian Reiff

Trendy v podnikání, 12(2), 43 - 50

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.43_50

 

Biogas Stations in the Czech Republic – Subsidies, Costs, and Revenues

Jaroslav Svoboda, Jana Lososová

Trendy v podnikání, 12(2), 51 - 60

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.51_60

 

MARKETING AND TRADE 

Customer Typology on the Travel Market

Lucie Waliszewská, Adam Skácel, Vojtěch Spáčil, Petra Halfarová

Trendy v podnikání, 12(2), 61 - 72

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.61_72

 

PERCEPTION OF THE MUNICIPALITY IN THE CONTEXT OF A HISTORICAL HERITAGE USING THE EXAMPLE OF THE CHEB TRUSESS

Vnímání města v kontextu historické památky na příkladu chebských krovů

Jan Tlučhoř, Pavel Přibáň, Mikuláš Gangur, Jarmila Ircingová, Dagmar Jakubíková, Petr Janeček, Hana Maříková, Petr Štumpf

Trendy v podnikání, 12(2), 73 - 87

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.73_87

 

E-commerce as a modern paradigm of formation and use of marketing tools

Liuba Turchyn, Hana Kunešová

Trendy v podnikání, 12(2), 88 - 100

https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.88_100

 

Conspicuous Consumption in Sport – Do Athletes Behave Conspicuously?

Jana Pavelková Andrea Králiková Patrik Kubát, Tereza Hromadníková

Trendy v podnikání, 12(2), 101 - 109

https://doi.org/10.24132/jbt.2020.8.4.101_109