Jdi na obsah Jdi na menu

TVP 2023/2

23. 5. 2024

Petr Janeček - Editorial

Dita Hommerová - Ohlédnutí za úspěšnou mezinárodní vědeckou konferencí „XB-CON 2023“ a dosavadní spoluprací v česko-bavorském příhraničí

REGIONÁLNÍ EKONOMIE / REGIONAL ECONOMICS
 

The laboratory dimension in cross-border development: Insights from the Czech-German border region

Dominik Bertram, Tobias Chilla, Stefan Hippe

Trendy v podnikání, 13(2), 4 - 16

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.4_16

 

PODNIKOVÁ EKONOMIKA / BUSINESS ECONOMICS
 

The factors influencing open innovation adoption

Emil Vacík, Miroslav Špaček

Trendy v podnikání, 13(2), 17 - 26
https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.17_26
 

MARKETING, OBCHOD A TURISMUS / MARKETING, TRADE AND TOURISM
 

Personnel marketing strategy: A source of competitive advantage in the labour market

Světlana Myslivcová

Trendy v podnikání, 13(2), 27 - 38

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.27_38

 

Specifics of the communication mix applied on the Czech and German market by the selected company

Jaroslava Dědková, Otakar Ungerman

Trendy v podnikání, 13(2), 39 - 52
https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.39_52
 

Využívání emocí v marketingových aktivitách organizací destinačního managementu

Veronika Suchárová, Adéla Prášilová, Šárka Vanková, Andrea Králiková, Patrik Kubát

Trendy v podnikání, 13(2), 53 - 61

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.53_61
 

Effectiveness of DMO websites as an essential marketing tool

Kristýna Tejklová, Tereza Vašková

Trendy v podnikání, 13(2), 62 - 71

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.62_71
 

Visitor flow analysis in a tourism destination using a small data approach: A case study of the Košice region

David Randuška

Trendy v podnikání, 13(2), 72 - 78

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.72_79
 

Poutní turismus jako příležitost pro udržitelné cestování – souhrnná přehledová stať

Josef Říkovský

Trendy v podnikání, 13(2), 80 - 90

https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.80_90